Vývoj poptávky po rekreačních nemovitostech v Plzeňském kraji.

9.12.2021

Začátek covidových restrikcí přinesl nebývalý nárůst poptávky po rekreačních nemovitostech. Do roku 2019 rostly ceny rekreačních nemovitostí relativně stabilně a výrazně méně než ceny bytů, nicméně rok 2020 znamenal skokový nárůst cen. Důvodem byl především obrovský jednorázový nárůst poptávky. Během několika měsíců se vyprodaly téměř všechny rekreační nemovitosti na trhu bez ohledu na to, v jakém byly stavu a jak dlouho byly v nabídce. Rostoucí poptávka a klesající nabídka logicky vedly k prudkému nárůstu cen.


Ceny rekreačních chat v okolí Hracholuské přehrady stouply za dva roky na dvojnásobek a v nejžádanějších lokalitách ještě víc.


V průběhu roku 2021 se poptávka po rekreačních nemovitostech zmírnila a vrátila na předcovidovou úroveň, nicméně nabídka nemovitostí zůstala stále nízká. Kupující tak v podstatě nemají co koupit a často jsou ochotni přistoupit na cenu jen z obavy, že v dané lokalitě už jinou nemovitost neseženou. Příčinou současného růstu je tedy převážně nízká nabídka, přestože poptávka se oproti roku 2020 výrazně snížila.


Výjimku představují chaty využitelné k trvalému bydlení. V jejich případě je poptávka ovlivněna nárůstem cen bytů a domů a kupující pak hledají rekreační stavby jako levnější alternativu bydlení i za cenu nižšího komfortu. Poptávka po chatách využitelných k celoročnímu bydlení se tak odvíjí spíše od vývoje cen rodinných domů.


Ing. Pavel Šmíd
Oblastní zástupce Realitní komory ČR
 



Zpět

Kontakty

Svornosti 985/8
150 00 Praha 5 - Smíchov
info@realitnikomora.cz

Najdete nás na



Nastavení cookies

Chráníme Vaše soukromí

Naše společnost používá soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat funkčnost stránek a zajištují, aby naše stránky fungovaly bezpečně, neustále se zlepšovaly a přizpůsobovaly vaše vyhledávání. Díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využíváním všech cookies.
Více informací
ROZUMÍM   ZAMÍTNOUT